|
MÜDEK Çalışma Yönetmeliği
15 Nisan 2023 tarihli Genel Kurul'da
güncellenmiş Sürüm 1.9 - (pdf)
|
|
MADDE 1 Dayanak, Amaç ve Kapsam
Bu yönetmelik, “Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve
Akreditasyon Derneği (MÜDEK)” Tüzüğünün 15 ve 17. maddeleri uyarınca
hazırlanmıştır.
Amacı, MÜDEK'in, Mühendislik Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu ile
MÜDEK organı olarak çalışacak diğer kurulların, komisyonların ve
çalışma gruplarının işleyişini düzenlemektir.
Bu yönetmelik, MÜDEK’in işleyişi ile ilgili olarak Genel Kurul kararı
ile belirlenmesine ihtiyaç duyulan hususları kapsamaktadır.
MADDE 2 Tanımlar ve Kısaltmalar
Bu yönetmelikte geçen:
- MÜDEK, Mühendislik Eğitim Programları
Değerlendirme ve Akreditasyon Derneğini,
- Genel Kurul, MÜDEK Genel Kurulunu,
- Yönetim Kurulu, MÜDEK Yönetim Kurulunu,
- MAK,
MÜDEK adına mühendislik eğitim programlarının değerlendirilmesi ve
akreditasyonu için gereken çalışmaları yürüten Mühendislik Eğitim
Programları Akreditasyon Kurulunu,
- Ölçütler, mühendislik eğitim programlarının
akreditasyonunda kullanılacak MÜDEK Değerlendirme Ölçütlerini,
- MDK, Mühendislik Dekanları Konseyini,
- ABK, MAK üyelerinin ve Başkan Yardımcısının
seçimine yardımcı olmak üzere oluşturulan Aday Belirleme Komitesini
tanımlamaktadır.
MADDE 3 Mühendislik Programlarının Akreditasyonu
Amaçlarının Gözetilmesi
MÜDEK, tüzük, yönetmelik ve yönergelerle belirlediği “program
değerlendirme ve akreditasyonu” işlevini yerine getirirken, aşağıda
belirtilen özel hedeflere ulaşmayı gözetir:
- Toplumu, öğrencileri, öğrenci adaylarını,
öğrenci
rehberlerini, öğrenci velilerini, eğitim kurumlarını, meslek
örgütlerini, olası işverenleri ve devlet kurumlarını bilgilendirmek
üzere asgari değerlendirme ölçütlerini sağlayan mühendislik
programlarını belirlemek,
- Mühendislik alanındaki mevcut
eğitim programlarının ilerletilmesi, sürekli iyileştirilmesi ve yeni
programların geliştirilmesi konularında yönlendirici rol oynamak,
- Mühendislik eğitiminin gelişimini teşvik etmek.
MADDE 4 Mühendislik Eğitim Programları
Akreditasyon Kurulu (MAK)
Mühendislik Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu, mühendislik
programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonu için gereken
çalışmaları yürütür. MÜDEK’in tüm resmi belgeleri ve yazışmalarında bu
kurul kısa adıyla “MAK” olarak anılır.
4.1 MAK'ın Görev, Yetki ve Sorumlulukları
- Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki
YÖK
tarafından tanınan yükseköğretim kurumlarının ve YÖK tarafından diğer
ülkelerde kurulan özel statülü devlet üniversitelerinin mühendislik
lisans ve lisansüstü programlarının MÜDEK adına akreditasyonu için
ayrıntılı bir program düzenlemek, uygulamak ve akreditasyon kararlarını
almak,
- Program değerlendirmeleri sırasında görev
yapacak
program değerlendirme takımlarını ve bu takımlarda görev alacak program
değerlendiricilerini, eş değerlendiricileri, öğrenci
değerlendiricileri, takım başkanlarını ve eş başkanları belirlemek,
- Program değerlendiricisi ve öğrenci
değerlendirici adaylarını belirlemek,
- Yürürlükteki
akreditasyon süreçleri ve değerlendirme ölçütleriyle ilgili gerekli
gördüğü değişiklik önerilerini Yönetim Kuruluna sunmak,
4.2 MAK Üyeleri ve Görev Süreleri
- MAK, dört (4) üniversite öğretim üyesi, bir
(1) Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) temsilcisi, bir (1)
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) temsilcisi, iki (2) sanayi temsilcisi
olmak üzere, toplam sekiz (8) üyeden oluşur.
- MAK üyelerinden biri başkan, biri bir sonraki
dönemin başkanı olacak başkan yardımcısı ve biri de, bir önceki dönemin
başkanıdır.
- MAK
üyelik dönemi Ocak ayında başlar, süresi iki (2) yıldır ve üyeler
ardışık 3 dönemden daha uzun süreli kesintisiz görev yapamaz. Başkan ve
önceki başkan için bu kısıtlama uygulanmaz.
- Başkan, başkan yardımcısı ve önceki başkanın
görev süreleri iki (2) yıldır. Bu görev süreleri uzatılamaz.
4.3 MAK Üyelik Koşulları
- MAK üyeleri mühendislik eğitiminde ve/veya
mesleğinde deneyimli olmalıdır.
- Akademik
üyeler, yurt içinde veya yurt dışında akreditasyon verilmiş mühendislik
programlarında deneyimli olmalıdır. Akademik üyeler, rektör ve rektör
yardımcısı dışındaki öğretim üyeleri olabileceği gibi, emekli öğretim
üyeleri de olabilir.
- Akademik üyeler dışındaki üyelerin
mühendislik eğitimi, mühendislerin yönetimi ve kalite süreçleri
alanlarından en az birinde deneyimli olmaları gerekir.
- TMMOB
ve KalDer temsilcileri dışındaki MAK üyelerinin mühendislik
programlarının değerlendirilmesini gerçekleştiren MÜDEK ve benzeri
ulusal ya da uluslararası kuruluşlarda en az iki (2) ziyaret takımında
değerlendiricilik ya da eş değerlendiricilik yapmış olmaları gerekir.
- Bir kişi aynı zamanda MÜDEK Yönetim Kurulu
üyesi ve MAK üyesi olamaz.
- Bir kişi aynı zamanda MÜDEK Denetim Kurulu
üyesi ve MAK üyesi olamaz.
- MAK başkan yardımcısının göreve başlama
tarihinde en az bir (1) yıl MAK üyesi olarak görev yapmış olması
gerekir.
- Görev süresi dolan başkan, görevi başkan
yardımcısına devreder ve MAK üyeliği önceki başkan sıfatı ile bir dönem
daha sürer.
4.4 MAK Üyelerinin Belirlenmesi
- MAK'ın yeni dönem üyeleri ile başkan
yardımcısı,
üyelik koşullarına uygun olarak ABK'nın önereceği adaylar arasından,
Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
- Yönetim Kurulu ABK'nın
önerisinde değişiklik yapılmasını isteyebilir; ABK tarafından yapılan
ikinci aday önerisini de uygun bulmaması halinde, Yönetim Kurulu
doğrudan seçim yapabilir.
- Yönetim Kurulu tarafından seçilen
yeni üyeler ve başkan yardımcısının görev süreleri bir sonraki takvim
yılının başından itibaren, iki (2) yıldır.
- MAK üyelerinin belirlenme süreci Yönetim Kurulu
tarafından onaylanıp, yayımlanan ABK Yönergesi ile düzenlenir.
4.5 MAK Toplantıları ve Çalışma Esasları
- MAK'ın işleyişinden MAK başkanı sorumludur. MAK
başkan yardımcısı, başkanın bulunmadığı durumlarda MAK'ın işleyişini
başkan adına yürütür.
- MAK, her yıl en az üç (3) toplantı
yapar. MAK başkanı toplantı çağrısını, toplantı tarihinden en az iki
(2) hafta önce, MAK üyelerine, Yönetim Kurulu temsilcisine ve Yönetim
Kurulu Başkanına gündemle birlikte yazılı veya elektronik posta ile
iletir.
- MAK üyeleri MAK toplantılarına bizzat katılmak
zorundadır; yerlerine temsilci gönderemezler. Birbiri ardına üç
toplantıya özür bildirmeksizin katılmayan üyelerin üyeliği
kendiliğinden sona erer.
- MAK toplantıları üyelerin salt
çoğunluğunun katılımı ile yapılır. Toplantıya MAK başkanı, başkan
katılmadığı zaman başkan yardımcısı başkanlık yapar.
- MAK
toplantıları Yönetim Kurulu üyelerinin oy hakkı olmadan katılımına
açıktır, ancak MAK ile Yönetim Kurulu arasındaki bağlantıyı sağlayan
Yönetim Kurulu üyesi veya diğer bir Yönetim Kurulu üyesi her MAK
toplantısına oy hakkı olmadan mutlaka katılır.
- Yönetmelik,
yönerge ve ölçütlerle ilgili önerilerin belirlenmesi ve akreditasyon
kararları en az beş (5) oy ile, diğer kararlar ise toplantıya katılan
üye sayısının çoğunluğu ile alınır.
- Olağan MAK
toplantılarının ve akreditasyon kararlarının alınmasının dışındaki acil
görüşme ve karar alınmasını gerektiren durumlarda sanal toplantılar
düzenlenebilir. Ayrıca, yüz yüze toplantı yapılmasına engel oluşturan
şartların varlığında, Yönetim Kurulu kararı ile olağan MAK karar
toplantıları sanal toplantılar olarak düzenlenebilir. Ancak, bu tür
toplantılardaki kararlar için de yukarıda (d) ve (f)'de belirtilen
koşullar geçerlidir.
4.6 MAK'ın Yönetim Kurulunda Temsil Edilmesi
MAK ile Yönetim Kurulu arasındaki bağlantıyı sağlamak üzere MAK başkanı
Yönetim Kurulu toplantılarına oy hakkı olmadan katılır.
4.7 MAK Üyeliğinden Ayrılma
Görev süresi dolmadan MAK üyeliğinden herhangi bir nedenle ayrılma
durumunda, aşağıdaki kurallara göre işlem yapılır:
- Önceki başkan yerine seçim yapılmaz; kendisi
için ayrılan MAK üyeliği, ilgili dönem sonuna kadar boş kalır.
- Başkanın
yerine başkan yardımcısı, başkanlık görevini takvim yılı sonuna kadar
vekaleten ve izleyen yıl başından itibaren, yeni dönem başkanı olarak,
asaleten yürütür. Başkan yardımcısı yerine Yönetim Kurulu tarafından
seçilen bir üye başkan yardımcılığı görevini takvim yılı sonuna kadar
vekaleten üstlenir. İzleyen yılbaşından itibaren görev yapmak üzere bir
başkan yardımcısı seçilir. Bu işlemler Madde 4.4'te tanımlanan
süreçlere uygun şekilde yürütülür.
- TMMOB ya da KalDer,
temsilcilerinin ayrılması durumunda yeni temsilci aday önerilerini otuz
(30) gün içinde MÜDEK'e bildirir. Yeni temsilciler Madde 4.4 uyarınca
belirlenir.
- Başkan, başkan yardımcısı, TMMOB temsilcisi ve
KalDer temsilcisi dışındaki üyelerin ayrılması durumunda üyelikler
takvim yılı sonuna kadar boş kalır. Boş üyeliklere izleyen takvim yılı
başından itibaren görev yapmak üzere, yeni üyeler Madde 4.4 uyarınca
belirlenir.
MADDE 5 Program Değerlendirme Takımları
5.1 Program Değerlendirme Takımları
- Akreditasyon değerlendirmeleri program
değerlendirme takımları tarafından yapılır.
- Program
değerlendirme takımları MAK tarafından oluşturulur. Programları
değerlendirilecek her kurum için ayrı bir değerlendirme takımı kurulur.
- Program
değerlendirme takımları, bir takım başkanı ve program
değerlendiricilerinden oluşur. Gerektiğinde eş başkan, eş
değerlendiriciler, öğrenci değerlendiriciler ve gözlemciler de takıma
alınabilir. Genel değerlendirme içeren her takımda en az bir öğrenci
değerlendirici yer alır.
- Takım başkanları ve eş başkanları,
MAK'da halen görev yapan ya da daha önce görev yapmış olan üyeler
arasından ya da gerektiğinde en az iki dönem MÜDEK değerlendiriciliği
yapmış deneyimli program değerlendiricileri arasından seçilir.
- Program
değerlendirme takımlarının oluşturulmasında uyulacak kurallar Yönetim
Kurulu tarafından onaylanıp, yayımlanan Değerlendirme ve Akreditasyon
Uygulama Esasları Yönergesi ile düzenlenir.
5.2 Program Değerlendiricileri
- Mühendislik eğitiminde önemli düzeyde deneyimli
kişilerin yer aldığı program değerlendiricileri havuzu oluşturulur.
- Program
değerlendiricileri, değerlendirilecek programların uzmanlık alanlarına
uygun şekilde program değerlendiricileri havuzundan seçilir.
- Her
program değerlendiricisinin, ziyaretlerde görev almadan önce MÜDEK
tarafından verilen bir eğitim programını tamamlamış olması gerekir.
Ayrıca, bir ziyaret takımında eş değerlendirici ya da gözlemci olarak
yer almış olması da kuvvetle önerilir.
- Akademik üyelerin yurt içinde veya yurt dışındaki mühendislik
programlarında ölçme-değerlendirme, sürekli iyileştirme ve akreditasyon
hazırlığı konularında deneyimli olmaları beklenir.
- Akademik
üyeler dışındaki üyelerin mühendislik eğitimi, mühendislerin yönetimi
ve kalite süreçleri alanlarından en az birinde deneyimli olmaları
gerekir.
- Program değerlendiricisi havuzunda yer alacak
kişiler belirlenirken, akademisyen/sanayici, kadın/erkek dengesi,
kurumlar arası denge gibi diğer özellikler de dikkate alınır.
- Program değerlendiricisi havuzunun
oluşturulmasında uyulacak kurallar Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
5.3 Öğrenci Değerlendiriciler
- Öğrenci değerlendirici adayları, MÜDEK'in
talebi
üzerine, mühendislik fakülteleri dekanlıklarının akreditasyonu olan
programlardan seçerek, MÜDEK'e bildirdiği öğrenciler arasından MÜDEK
Aday Belirleme Komitesi (ABK) tarafından belirlenir.
- Seçilen
öğrenci değerlendirici adaylarının seçildikleri tarihte bir mühendislik
dalında lisans ya da yüksek lisans programına kayıtlı olması gereklidir.
- Seçilen öğrenci değerlendirici adaylarının
disiplin cezası almamış olması gereklidir.
- Seçilen öğrenci değerlendirici adaylarının
MÜDEK öğrenci değerlendirici eğitimine katılarak göreve hazırlanmaları
gerekir.
5.4 Gözlemciler
- Gerekli durumlarda, MÜDEK üyeleri,
değerlendirici
adayları, yurt içi ve yurt dışındaki akreditasyon kurumlarından
temsilciler değerlendirme takımlarına, takım başkanlarının ve ilgili
kurumların onayı alınmak koşuluyla ve MAK kararıyla gözlemci olarak
katılabilir.
- MÜDEK'in yurt dışı akreditasyon kuruluşlarıyla
yapacağı işbirliği kapsamında, her yıl oluşturulan program
değerlendirme takımlarının en az birine, bu kuruluşların birisinden bir
temsilci dış gözlemci sıfatıyla katılabilir. Dış gözlemci istenecek
kuruluşlar ve ilgili düzenlemeler Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
- Dış
gözlemciler, değerlendirme ziyareti sonunda hazırlayacakları
raporlarını Yönetim Kuruluna verir. Bu raporun değerlendirilmesi ve
iyileştirme süreçlerinde kullanılması Yönetim Kurulunun yetki ve
sorumluluğundadır.
MADDE 6 Aday Belirleme Komitesi (ABK)
- MAK
üyelerinin ve
başkan yardımcısının program değerlendiricisi adayları ile öğrenci
değerlendirici adaylarının seçimine yardımcı olmak üzere beş (5) üyeli
bir Aday
Belirleme Komitesi (ABK) aşağıdaki şekilde oluşturulur:
- Aynı zamanda ABK'nın başkanlığını yapacak
olan MAK'ın bir önceki başkanı,
- MAK başkanı,
- MAK başkan yardımcısı,
- MAK ile Yönetim Kurulu arasındaki bağlantıyı
sağlayan Yönetim Kurulu üyesi.
- Yönetim Kurulu tarafından belirlenen bir üye
- Görev süresi dolmadan ABK üyeliğinden herhangi
bir nedenle ayrılma durumunda, aşağıdaki kurallara göre işlem yapılır:
- ABK'nın
başkanlığını yapacak olan MAK'ın bir önceki başkanının üyelikten
ayrılması durumunda seçim yapılmaz. Kendisi için ayrılan ABK üyeliği,
ilgili dönem sonuna kadar boş kalır. Bu durumda dört üyeli olarak
çalışacak ABK başkanlığını MAK başkanı olan üye yapar.
- MAK
başkanı ya da MAK başkan yardımcısının ayrılması durumunda
gerçekleştirilecek işlemler Madde 4.7'de tanımlanan kurallara uygun
şekilde yürütülür.
- ABK'nın görev, yetki ve sorumlulukları Yönetim
Kurulu tarafından onaylanıp, yayımlanan ABK Yönergesi ile düzenlenir.
MADDE 7 MÜDEK Eğitimleri
- Tüm yeni MAK üyelerinin bir eğitimden geçme
zorunluluğu vardır. Bu eğitimde MÜDEK politikaları ile MAK'ın yapısı,
işleyişi ve akreditasyon süreci hakkında yeni MAK üyeleri
bilgilendirilir.
- Tüm yeni MÜDEK Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu
üyeleri MÜDEK politikaları ve işleyişi hakkında bilgilendirilir.
- Program
değerlendiricisi havuzuna alınan değerlendiricilerin bir eğitimden
geçme zorunluluğu vardır. Program değerlendiricisi eğitimine
katıldıktan sonra üç yıl süreyle değerlendirici olarak bir görev
yapmayan değerlendirici adaylarının değerlendirici görevini üstlenmeden
önce kendilerini güncellemek amacıyla değerlendirici eğitim programına
tekrar katılmaları gerekir. Böyle bir eğitim ile, tüm ziyaret takımı
üyelerinin MÜDEK değerlendirme ölçütlerini gerekli derinlikte bilmeleri
ve değerlendirme takımı üyelerinden beklenen beceri ve davranışları
edinmeleri sağlanır.
- Öğrenci değerlendirici adaylarının MÜDEK
değerlendirme takımlarında görev almadan önce bir eğitimden geçme
zorunluğu vardır.
- MÜDEK,
akreditasyon amacıyla değerlendirme başvurusu yapmayı düşünen
kurumların mensuplarına yönelik eğitim ve bilgilendirme çalışmaları
düzenler.
- MÜDEK eğitimlerinin düzenlenmesi Yönetim Kurulu
tarafından kurulacak Eğitim Komitesi tarafından yapılır. Eğitim
Komitesinin yapısı, üyelerinin seçimi, görev süreleri ve çalışma
esasları Yönetim Kurulu tarafından onaylanıp, yayımlanan Eğitim
Komitesi Yönergesi ile düzenlenir.
MADDE 8 MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri
- MÜDEK tarafından yapılacak program
değerlendirmelerinde kullanılan ölçütler bir mühendislik programının
akreditasyon için sağlaması gereken minimum koşulları belirler.
- Ölçütlerin
periyodik olarak gözden geçirilmesi, güncelleştirilmesi, yeni açılacak
programlara ilişkin disipline özgü ölçütlerin belirlenmesi ve
ölçütlerle ilgili benzeri çalışmaları yürütmek üzere, Yönetim Kurulu
tarafından Ölçütler Komitesi kurulur.
- MÜDEK değerlendirme
ölçütlerinde yapılacak değişikliklerde, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk
Cumhuriyeti'ndeki üniversitelerin adında mühendislik geçen fakültelerin
fakültelerinin, disipline özgü ölçütlerde ayrıca ilgili bölümlerin,
TMMOB'nin ve ilgili meslek odalarının, mühendislik öğrencilerinin
temsilcilerinin ve benzeri dış paydaşlarla, MAK, MÜDEK üyeleri ve MÜDEK
değerlendiricileri gibi iç paydaşların görüşleri alınır.
- Ölçütlerdeki
değişiklikler Yönetim Kurulu kararı ile ve iki yıl sonraki
değerlendirme döneminden itibaren geçerli olacak şekilde uygulamaya
alınır.
- Ölçütler Komitesinin yapısı, üyelerinin seçimi,
görev süreleri ve çalışma esasları ile ölçütlerde değişiklik yapma
süreçleri Yönetim Kurulu tarafından onaylanıp, yayımlanan Değerlendirme
Ölçütlerinin Belirlenme Usulleri Yönergesi ile düzenlenir.
MADDE 9 Çıkar Çatışması ve/veya Çakışması
Çıkar çatışması ve/veya çakışması ile ilgili prensipler ve uygulamalar
Yönetim Kurulu tarafından düzenlenip, yayımlanan MÜDEK Etik Kurallar
belgesinde tanımlanan esaslar doğrultusunda belirlenir ve yürütülür.
MADDE 10 Gizlilik
- Kurumlar tarafından verilen bilgiler MÜDEK
kurullarının üyeleri, MÜDEK çalışanları ve program değerlendiricileri
tarafından gizlilik içinde kullanılır ve ilgili kurumun yazılı izni
alınmadan açıklanamaz.
- MÜDEK Yönetim Kurulu ve MAK
toplantılarında değerlendirme ve tartışma amacı ile dağıtılan
dokümanlar gizli belge ve bunların içeriği gizli bilgidir.
- Bu
tür belgelerin ve akreditasyon kararlarının içerikleri ancak görevli
kişiler tarafından ve tanımlanmış koşullar altında açıklanabilir.
- MÜDEK
Kurullarının üyeleri, MÜDEK çalışanları ve program değerlendiricileri
bu gizlilik ilkelerini anladıklarını ve bunlara uyacaklarını ifade eden
MÜDEK Etik Kuralları ekinde belirtilen bir Gizlilik ve Etik Beyanı
imzalar.
MADDE 11 İtirazlar
- MÜDEK tarafından alınan akreditasyon
kararlarına
itirazlar tüm akreditasyon kararlarına karşı yapılabilir. İtirazlar
ilgili kurum yönetimi tarafından yazılı olarak MÜDEK Yönetim Kuruluna
iletilir.
- Bu tür itiraz ya da istemler, yalnızca MÜDEK'in
bazı bilgi hataları ya da MÜDEK'in yayınlanmış ölçütleri,
yönetmelikleri ya da yönergelerine aykırı değerlendirmeler sonucu
oluşan bir MAK akreditasyon kararının uygun olmadığı görüşüne
dayandırılabilir.
- İtirazların değerlendirilmesi sürecinde,
yalnızca MÜDEK'in karar aldığı sırada MÜDEK tarafından bilinen koşullar
göz önüne alınacaktır.
- İtirazların değerlendirilip karara bağlanması
süreci Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulama Esasları Yönergesi ile
düzenlenir.
MADDE 12 Kalite Güvencesi
12.1 Kalite Güvencesi ve Sürekli İyileştirme
- MÜDEK'in kalite politikaları MÜDEK Yönetim
Kurulu
tarafından tanımlanır. MÜDEK Yönetim Kurulu bu kalite politikalarını
özetleyen bir MÜDEK Kalite Politikaları dokümanı yayımlar.
- Başta
değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri olmak üzere, MÜDEK'in tüm
faaliyetlerinin düzgün işlemesi ve bu faaliyetlerin kalitesinin sürekli
gelişiminin güvence altına alınması ve bu amaçla yapılacak çalışmalarda
eşgüdümü sağlamak üzere, MÜDEK Yönetim Kurulu tarafından Sürekli
İyileştirme Komitesi kurulur.
- Sürekli İyileştirme
Komitesinin yapısı, üyelerinin seçimi, görev süreleri ve çalışma
esasları ile kalite güvence süreçleri Yönetim Kurulu tarafından
onaylanıp, yayımlanan Sürekli İyileştirme Komitesi Yönergesi ile
düzenlenir.
12.2 Dış Değerlendirme
İç kalite denetimlerine ilave olarak, MÜDEK en fazla 5 yıl arayla
kendisini bir dış kalite değerlendirme kuruluşuna denetletir. Bu
denetlemelerin yaptırılacağı kuruluşlar ve zamanlamaları, MÜDEK'in
ulusal ve uluslararası tanınma gerekleri de göz önünde tutularak
Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır.
MADDE 13 Şeffaflık ve Hesap Verme Sorumluluğu
MÜDEK program değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri
konusunda tüm paydaşlarını ve kamuyu bilgilendirmek ve hesap vermek
sorumluluğunu taşır. Bu amaçla, aşağıdaki bilgi ve belgeler MÜDEK web
sayfalarında (www.mudek.org.tr) yayımlanır:
- MÜDEK'in amaçlarını ve işleyişini belirleyen
tüzük, yönetmelik ve yönergeler,
- Değerlendirme ve akreditasyon için kullanılan
MÜDEK değerlendirme ölçütleri,
- Program
değerlendirmesi ve akreditasyonu amacıyla MÜDEK'e başvuracak
yükseköğretim kurumlarına yönelik, değerlendirme ve akreditasyon
sürecini ve kapsamını açık olarak tanımlayan özdeğerlendirme raporu
formatı, değerlendirme süreci ve yöntemi ve benzeri belgeler,
- MÜDEK'in değerlendirme ve akreditasyon
faaliyetleri dahil, yıllık çalışmalarını özetleyen Yıllık Çalışma
Raporu,
- MÜDEK
tarafından akredite edilmiş mühendislik programlarının listesi ve
akreditasyon bilgileri. Bu bilgiler akreditasyon süresini ve verilmiş
olan akreditasyonun koşullarını içerir.
MADDE 14 MÜDEK Belgelerinin Saklanması
- MÜDEK çalışmaları ile ilgili belgeler ve
raporlar
düzenli biçimde arşivlenir ve saklanır. Yönetim Kurulu Başkanı,
MÜDEK'in resmi belgelerinin ve raporlarının güvenli biçimde
arşivlenmesi ve saklanmasını temin eder.
- MÜDEK, akreditasyon
verdiği programların listesini, verilen akreditasyonların türlerini ve
geçerlik sürelerini kayıt altında tutar.
- Akreditasyon süreci
ve sonuçlarına ilişkin belgeler ve raporlar dahil, MÜDEK çalışmaları
ile ilgili belgelerin ve raporların saklanma usulleri ve süreleri
Yönetim Kurulu tarafından onaylanıp, yayımlanan Arşivleme Yönergesi ile
düzenlenir.
MADDE 15 MÜDEK Ofisi
15.1 Genel Sekreter
MÜDEK Genel Sekreteri, kapsamı MÜDEK Yönetim Kurulu tarafından
belirlenen temsil ve eşgüdüm faaliyetlerini yürütür. Genel Sekreter
Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.
15.2 MÜDEK İktisadi İşletmesi
İktisadi İşletme, kapsamı MÜDEK Tüzüğüne uygun biçimde, MÜDEK
Yönetim Kurulu tarafından belirlenen faaliyetleri ve bu faaliyetlerle
ilgili her türlü parasal işlemleri yürütür. İktisadi İşletme, Yönetim
Kurulu tarafından atanan bir veya daha fazla müdür tarafından
yönetilir. İşletme Müdürleri Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.
MADDE 16 Yönetmelikte Değişiklik
- Bu yönetmelik üzerindeki değişiklik önerileri
Genel Kurul'a Yönetim Kurulu tarafından sunulur. Değişiklik
önerilerinin hangi tarihten itibaren yürürlüğe girmesi gerektiği de,
öneri ile birlikte Genel Kurula sunulur. Tüzük değişikliğini de
gerektiren yönetmelik değişiklikleri, tüzük değişikliği önerisiyle
beraber Genel Kurul'a sunulur.
- Yönetim Kurulu tarafından
hazırlanan yönetmelik değişikliği önerileri, Genel Kurulun ilk
toplantısının gündemine alınır ve karara bağlanır.
MADDE 17 Yürürlük
Bu yönetmelik Genel Kurul tarafından kabul edildiği tarihten itibaren
yürürlüğe girer.
MADDE 18 Yürütme
Bu yönetmelik hükümlerini Yönetim Kurulu Başkanı yürütür.
|